{"id":1466,"date":"2015-08-09T09:17:10","date_gmt":"2015-08-09T09:17:10","guid":{"rendered":"http:\/\/dev17.tobecode.com\/?p=1466"},"modified":"2021-08-26T11:33:21","modified_gmt":"2021-08-26T11:33:21","slug":"proiectul-jobs","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/jobsproject.ro\/hu\/proiectul-jobs\/","title":{"rendered":"Proiectul JOBS"},"content":{"rendered":"

Context: JOBS este un proiect din cadrul sprijinului acordat Rom\u00e2niei, ca nou stat membru al Uniunii Europene, din contribu\u0163ia Elve\u0163iei la procesul de extindere a Uniunii Europene. Acest proiect a fost dezvoltat de Ministerul Educa\u0163iei, Cercet\u0103rii, Tineretului \u015fi Sportului din Rom\u00e2nia (MECTS), Centrul Na\u0163ional pentru Dezvoltarea \u00cenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2ntului Profesional \u015fi Tehnic(CNDIPT) \u015fi centrul IPE \u2013 International Projects in Education (Proiecte Interna\u0163ionale \u00een domeniul Educa\u0163iei) al Universit\u0103\u0163ii Pedagogice din Zurich.<\/p>\n

Obiective : Scopul proiectului JOBS este preg\u0103tirea elevilor din ultimii ani de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt obligatoriu (clasele VII-VIII \u015fi IX-X) \u00een vederea adopt\u0103rii \u015fi aplic\u0103rii celor mai potrivite decizii personale \u00een alegerea viitorului parcurs educa\u0163ional \u015fi profesional.<\/p>\n

Grup \u0163int\u0103: elevii din clasele a IX-a, profesori, agenti economici<\/p>\n

Activit\u0103\u0163i: \u00cen cadrul proiectului sunt introduse noi metode de \u00eenv\u0103\u0163are centrat\u0103 pe elev \u015fi noi con\u0163inuturi prin materiale de lucru pentru elevi \u015fi suport metodologic pentru profesori. Activit\u0103\u0163ile cu elevii sunt implementate la diverse discipline, \u00een func\u0163ie de tematic\u0103. Pentru o desf\u0103\u015furare optim\u0103, se recomand\u0103 ca aceste activit\u0103\u0163i s\u0103 fie concentrate \u00een cadrul unui calup de trei ore consecutive alocate s\u0103pt\u0103m\u00e2nal \u00een orarul \u015fcolii.<\/p>\n

Rezultate a\u015fteptate: Implementarea proiectului JOBS care presupune formarea unor abilitati cheie necesare pentru accederea la un loc de munca in care beneficiarii sa performeze, vine ca o rezolvare a problemelor identificate.<\/p>\n

\u00cen cadrul proiectului elevii vor \u00eenv\u0103\u0163a despre propriile capacit\u0103\u0163i \u015fi abilit\u0103\u0163i, se vor cunoa\u015fte mai bine \u015fi \u00ee\u015fi vor putea \u00eembun\u0103t\u0103\u0163i punctele mai slabe. Astfel, ei vor putea alege traseul profesional care corespunde intereselor lor profesionale, dar pornind de la informa\u0163ii reale, pe care le culeg prin contactul direct cu angaja\u0163ii diverselor companii. Stabilirea obiectivelor pe termen mediu \u015fi lung va determina cre\u015fterea motiva\u0163iei elevilor pentru \u00eenv\u0103\u0163are, ceea ce va conduce \u015fi la reducerea absenteismului \u015fcolar.<\/p>\n

Proiectul JOBS vine \u00een \u00eent\u00e2mpinarea nevoii de diversificare a serviciilor de orientare \u015fi consiliere oferite de \u015fcoal\u0103. Activit\u0103\u0163ile de orientare \u015fi consiliere destinate elevilor de clasa a IX a sunt limitate la module de autocunoa\u015ftere, identificare a punctelor tari \u015fi slabe. Desf\u0103\u015furarea acestui proiect la nivelul claselor a IX a l\u0103rge\u015fte aria de activit\u0103\u0163i destinate acestei categorii de v\u00e2rst\u0103.<\/p>\n

Modul \u00een care sunt structurate cele nou\u0103 module acoper\u0103 toate ariile necesare unui demers eficient de orientare a carierei: elevii afl\u0103 mai \u00eent\u00e2i informa\u0163ii despre ei \u00een\u015fi\u015fi, apoi devin con\u015ftien\u0163i de realit\u0103\u0163ile pie\u0163ei muncii prin \u00eensu\u015firea no\u0163iunilor legate de angajare, dar \u015fi prin vizitele la agen\u0163ii economici. Leg\u0103tura cu angajatorii este deosebit de important\u0103 deoarece pe parcursul acestor vizite elevii vor pune \u00eentreb\u0103ri \u015fi se vor informa despre posibile meserii. Preg\u0103tirea vizitelor este de asemenea util\u0103 deoarece elevii se vor informa \u00een prealabil despre compania respectiv\u0103 \u015fi vor adresa \u00eentreb\u0103ri pertinente. Stabilirea leg\u0103turii dintre \u015fcoal\u0103 \u015fi agen\u0163ii economici este benefic\u0103 \u015fi pentru agen\u0163ii economici deoarece ace\u015ftia sunt informa\u0163i despre nevoile de formare ale elevilor \u015fi despre rolul lor instructiv.<\/p>\n

\u00cen Planul de Ac\u0163iune al \u015ecolii(PAS) prioritatea 2 este dezvoltarea capacit\u0103\u0163ii de informare \u015fi consiliere profesional\u0103 \u015fi are ca obiectiv: dob\u00e2ndirea abilit\u0103\u0163ilor de explorare \u015fi planificare a carierei \u015fi sunt prev\u0103zute activit\u0103\u0163i care s\u0103 duc\u0103 la \u00eendeplinirea obiectivului propus.<\/p>\n

\u00cen proiectul JOBS elevii se informeaz\u0103 \u015fi despre alte profesii care corespund intereselor lor, iar aceste inform\u0103ri sunt preg\u0103tite \u00een prealabil sub forma fi\u015felor de observare.<\/p>\n

Echipa de proiect:<\/p>\n

-Matei Alexandra, profesor de matematic\u0103 \u015fi TIC,<\/p>\n

-Cotru\u015f Victoria, profesor de matematic\u0103,<\/p>\n

-Iona\u015fcu Maria, inginer mecanic\u0103 agricol\u0103,<\/p>\n

-Foica Flavius, medic veterinar,<\/p>\n

-M\u0103cinic Roxana, psiholog,<\/p>\n

-Clasa a 9-a A<\/p>\n

Poze se gasesc aici<\/p>\n

<\/p>