{"id":1705,"date":"2016-06-29T07:15:30","date_gmt":"2016-06-29T07:15:30","guid":{"rendered":"http:\/\/dev17.tobecode.com\/?p=1705"},"modified":"2021-08-26T11:32:57","modified_gmt":"2021-08-26T11:32:57","slug":"proiectul-jobs-2016","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/jobsproject.ro\/hu\/proiectul-jobs-2016\/","title":{"rendered":"Proiectul JOBS 2016"},"content":{"rendered":"

JOBS \u2013Program de instruire privind orientarea profesional\u0103 \u00een \u015fcoli \u015fi \u00eentreprinderi<\/p>\n

Colegiul Economic ,,Ion Ghica\u201d T\u00e2rgovi\u015fte a derulat \u00een anul \u015fcolar 2015-2016 programul JOBS, program de cooperare rom\u00e2no-elve\u021bian\u0103, finan\u021bat printr-un grant din partea Elve\u021biei prin intermediul contribu\u021biei elve\u021biene pentru Uniunea European\u0103 extins\u0103 \u0219i cofinan\u021bat de Guvernul Rom\u00e2niei prin Ministerul Educa\u021biei \u0219i Cercet\u0103rii \u0218tiin\u021bifice.<\/p>\n

Obiectivul JOBS (Job, Orientation, for Businesses, and Schools) este de a preg\u0103ti elevii afla\u0163i \u00een ultimii ani de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt secundar inferior \u015fi \u00een primii ani de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt secundar superior, pentru : dob\u00e2ndirea unor competen\u0163e \u015fi abilit\u0103\u0163i utile in via\u0163\u0103, ob\u0163inerea unei perceptii realiste privind oportunit\u0103\u0163ile de pe pia\u0163a muncii locale, luarea unei decizii privind educa\u0163ia lor viitoare \u015fi cariera lor profesional\u0103.<\/p>\n

\u00cen cadrul acestui proiect, elevul este principalul actor, cel care decide asupra rezultatului \u015fi a succesului s\u0103u. Ob\u0163ine singur cuno\u015ftin\u0163e dob\u00e2ndind noi competen\u0163e de via\u0163\u0103. \u00cenva\u0163\u0103 s\u0103-\u015fi gestioneze timpul \u015fi ajunge s\u0103 se cunoasc\u0103 mai bine, s\u0103-\u0219i maximizeze poten\u0163ialul, s\u0103-si \u00eembun\u0103t\u0103\u0163easc\u0103 punctele slabe.<\/p>\n

P\u0103rin\u021bii, ca factori de influen\u0163\u0103 \u015fi de decizie \u00een viitorul \u015fcolar \u015fi profesional al copiilor, sunt informa\u0163i despre activit\u0103\u0163ile din proiect.<\/p>\n

Agen\u021bii economici implica\u021bi \u00een activit\u0103\u0163ile din proiect, sunt informa\u021bi despre nevoile \u015fcolii \u015fi ale elevilor. Au un rol instructiv \u00een cadrul proiectului sprijinind elevii \u00een procesul de explorare.<\/p>\n

Beneficiarii acestui program au fost elevii clasei a X-a C care au desf\u0103\u015furat activit\u0103\u0163i de \u00eenv\u0103\u0163are sub \u00eendrumarea profesorilor: Mihaela Sandu, Elena Mihaela \u015eerb \u015fi Mihai Mo\u0163oc. S-a lucrat cu 7 caiete JOBS care trateaz\u0103 diferite teme cu un con\u0163inut transcurricular, timp de trei ore consecutive pe s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103. Abordarea este una centrat\u0103 pe elev, iar metodele de \u00eenv\u0103\u0163are sunt orientate pe proiecte \u015fi sarcini de lucru.<\/p>\n

Prin parcurgerea acestui program, elevii au identificat \u00eentreprinderile din mediul de afaceri local care ofer\u0103 locuri de munc\u0103, au cercetat oportunit\u0103\u0163ile de angajare, au analizat condi\u0163iile economice actuale \u015fi au contactat companii sau institu\u0163ii publice pe care s\u0103 le exploreze.<\/p>