Context: JOBS este un proiect din cadrul sprijinului acordat României, ca nou stat membru al Uniunii Europene, din contribuţia Elveţiei la procesul de extindere a Uniunii Europene. Acest proiect a fost dezvoltat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului din România (MECTS), Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic(CNDIPT) şi centrul IPE – International Projects in Education (Proiecte Internaţionale în domeniul Educaţiei) al Universităţii Pedagogice din Zurich. Obiective : Scopul proiectului JOBS este pregătirea elevilor din ultimii ani de învăţământ obligatoriu (clasele VII-VIII şi IX-X) în vederea adoptării şi aplicării celor mai potrivite decizii personale în alegerea viitorului parcurs educaţional şi profesional. Grup ţintă: elevii din clasele a IX-a, profesori, agenti economici Activităţi: În cadrul proiectului sunt introduse noi metode de învăţare centrată pe elev şi noi conţinuturi prin materiale de lucru pentru elevi şi suport metodologic pentru profesori. Activităţile cu elevii sunt implementate la diverse discipline, în funcţie de tematică. Pentru o desfăşurare optimă, se recomandă ca aceste activităţi să fie concentrate în cadrul unui calup de trei ore consecutive alocate săptămânal în orarul şcolii. Rezultate aşteptate: Implementarea proiectului JOBS care presupune formarea unor abilitati cheie necesare pentru accederea la un loc de munca in care beneficiarii sa performeze, vine ca o rezolvare a problemelor identificate. În cadrul proiectului elevii vor învăţa despre propriile capacităţi şi abilităţi, se vor cunoaşte mai bine şi îşi vor putea îmbunătăţi punctele mai slabe. Astfel, ei vor putea alege traseul profesional care corespunde intereselor lor profesionale, dar pornind de la informaţii reale, pe care le culeg prin contactul direct cu angajaţii diverselor companii. Stabilirea obiectivelor pe termen mediu şi lung va determina creşterea motivaţiei elevilor pentru învăţare, ceea ce va conduce şi la reducerea absenteismului şcolar. Proiectul JOBS vine în întâmpinarea nevoii de diversificare a serviciilor de orientare şi consiliere oferite de şcoală. Activităţile de orientare şi consiliere destinate elevilor de clasa a IX a sunt limitate la module de autocunoaştere, identificare a punctelor tari şi slabe. Desfăşurarea acestui proiect la nivelul claselor a IX a lărgeşte aria de activităţi destinate acestei categorii de vârstă. Modul în care sunt structurate cele nouă module acoperă toate ariile necesare unui demers eficient de orientare a carierei: elevii află mai întâi informaţii despre ei înşişi, apoi devin conştienţi de realităţile pieţei muncii prin însuşirea noţiunilor legate de angajare, dar şi prin vizitele la agenţii economici. Legătura cu angajatorii este deosebit de importantă deoarece pe parcursul acestor vizite elevii vor pune întrebări şi se vor informa despre posibile meserii. Pregătirea vizitelor este de asemenea utilă deoarece elevii se vor informa în prealabil despre compania respectivă şi vor adresa întrebări pertinente. Stabilirea legăturii dintre şcoală şi agenţii economici este benefică şi pentru agenţii economici deoarece aceştia sunt informaţi despre nevoile de formare ale elevilor şi despre rolul lor instructiv. În Planul de Acţiune al Şcolii(PAS) prioritatea 2 este dezvoltarea capacităţii de informare şi consiliere profesională şi are ca obiectiv: dobândirea abilităţilor de explorare şi planificare a carierei şi sunt prevăzute activităţi care să ducă la îndeplinirea obiectivului propus. În proiectul JOBS elevii se informează şi despre alte profesii care corespund intereselor lor, iar aceste informări sunt pregătite în prealabil sub forma fişelor de observare. Echipa de proiect: -Matei Alexandra, profesor de matematică şi TIC, -Cotruş Victoria, profesor de matematică, -Ionaşcu Maria, inginer mecanică agricolă, -Foica Flavius, medic veterinar, -Măcinic Roxana, psiholog, -Clasa a 9-a A Poze se gasesc aici