CONTEXTUL PROIECTULUI JOBS este un proiect din cadrul sprijinului acordat României, ca nou stat membru al Uniunii Europene, din contribuţia Elveţiei la procesul de extindere a Uniunii Europene. Acest proiect a fost dezvoltat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului din România (MECTS), Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic(CNDIPT) şi centrul IPE – International Projects in Education (Proiecte Internaţionale în domeniul Educaţiei) al Universităţii Pedagogice din Zurich. OBIECTIVUL PROIECTULUI Obiectivul proiectului este de a pregăti elevii din România, aflaţi în ultimii ani ai învăţământului obligatoriu, pentru alegerea viitoarei profesii sau a orientării studiilor universitare. CUM SE DERULEAZĂ JOBS ? Jobs este un proiect care are ca grup ţintă elevii din ultimii ani ai învăţământului obligatoriu. Va fi introdusă o nouă disciplină transcurriculară căreia îi vor fi dedicate 3 ore săptămânal. În cele 36 săptămâni de şcoală vor fi parcurse 9 module diferite, fiecare pe durata a câte 4 săptămâni. Se va introduce o nouă abordare a învăţării bazate pe proiecte (teme) şi conţinuturi educaţionale utile care să îndrume elevii către alegerea corectă / potrivită a viitoarei meserii, asigurând şi suportul necesar pentru profesori. Elevii vor învăţa mult mai multe despre propriile capacităţi (abilităţi de viaţă) şi vor intra în contact cu mediul de afaceri, companii sau instituţii publice care oferă locuri de muncă în regiunea lor, vor cerceta oportunităţile de angajare, vor analiza condiţiile economice şi vor pregăti datele culese pentru prezentări şi portofolii, într-un mod orientat pe proiecte. UNDE SE DERULEAZĂ JOBS ? Proiectul se derulează în primul an, 2011-2012, în două şcoli pilot: Colegiul Tehnic “Transilvania” Braşov şi Şcoala Generală nr. 25 Braşov. Se doreşte ca în următoarea perioadă, 2012 – 2015, acest proiect să se extindă şi la alte şcoli din judeţul Braşov, pentru ca, mai târziu, să se dezvolte la nivel naţional. CARE ESTE ROLUL MEDIULUI DE AFACERI? Unităţile mediului de afaceri, implicate în activităţile din proiect, vor fi informate despre nevoile şcolii şi ale elevilor, astfel încât vor deveni conştiente de rolul lor instructiv în cadrul proiectului. Pe parcursul vizitelor desfăşurate la agenţii economici, elevii vor pune întrebări, vor lua notiţe, vor observa şi vor afla cât mai multe despre posibilele meserii. CARE ESTE ROLUL PĂRINŢILOR? Părinţii, ca factori de influenţă şi de decizie în viitorul şcolar şi profesional al copiilor, vor fi informaţi despre activităţile din proiect cu scopul sprijinirii eleviilor pe calea către o carieră de succes, prin interesul faţă de ceea ce fac aceştia, prin acordarea timpului necesar discuţiilor tematice legate de orientarea profesională. CARE ESTE ROLUL ELEVULUI ? Elevul este principalul actor în acest proiect! El este cel care decide asupra rezultatului şi al succesului său. Cunoştinţele nu îi vor fi predate elevului, ci acesta va trebui să le obţină singur dobândind astfel noi competenţe de viaţă. Va învăţa să-şi gestioneze timpul, îşi va forma şi dezvolta competenţe de comunicare aplicabile în diferite contexte, va fi capabil să se promoveze prin activităţi de marketing personal. Aceste competenţe le va dobândi pentru că va scrie rapoarte, va realiza interviuri, va contacta persoane competente din medii de lucru diferite, va ajunge să se cunoască mai bine, să-şi maximizeze potenţialul şi să-şi îmbunătăţească punctele care pot fi considerate mai slabe. Mediul profesional şi de afaceri nu este unul simplu, dar ELEVUL este îndrumat să facă tot ce îi stă în putinţă. De ce? Pentru că POATE SĂ FACĂ ! Echipa de proiect din Colegiul Tehnic „Transilvania”: - dir. prof. Felegean Daniela - prof. Urduzan Anca - prof. Stăncioiu Daniela - prof. Pârvu Marcela - prof. Cherecheş Mihaela - elevii clasei a XI-a B
Recent Comments